Hoe selecteert Special Villas haar accommodaties?

Om gepubliceerd te worden is meer nodig dan een mooie ligging of karakteristiek gebouw. Een bijzondere inrichting, sfeervolle ambiance en persoonlijke aandacht voor de gast zijn ook belangrijke vereisten. Vaak hebben de accommodaties een rijke historie of opmerkelijke architectuur. De accommodaties zijn persoonlijk bezocht door Special Villas, met altijd in ons achterhoofd de vraag ‘zouden we hier zelf vakantie willen vieren?’

Wat is het prijsniveau?

De prijzen van de vakantiewoningen kunnen sterk uiteenlopen: variërend van € 90 per nacht tot € 700 per nacht. Voor een exclusieve design accommodatie zult u meer betalen dan voor een accommodatie die bijzonder is door zijn sobere uitstraling. Maar waar u ook voor kiest, voor iedere portemonnee is er een bijzonder adres in ons aanbod.
Bovendien betaalt u bij Special Villas nooit meer dan ter plaatse. Onze prijzen zijn gelijk of soms zelfs lager dan indien u rechtstreeks zou boeken.

Zijn er bijkomende kosten?

Bijkomende kosten zijn bijvoorbeeld eindschoonmaak, toeristenbelasting, energiekosten, bedlinnen, handdoeken, keukenlinnen. Deze verschillen per accommodatie. Bij iedere woning worden slechts die kosten getoond, die van toepassing zijn. Tevens ziet u welke kosten verplicht zijn en welke optioneel zijn bij te boeken (al dan niet ter plaatse).
Bij de meeste huizen dient een waarborgsom betaald te worden, vaak betaalt u deze al bij boeking aan Special Villas, soms ter plaatse (meestal contant). Dit staat bij iedere accommodatie vermeld. De borg wordt pas na vertrek terugbetaald onder aftrek van eventuele bijkomende kosten of door huurder veroorzaakte schade. 
Mogen er meer personen dan het maximum aantal geboekt worden?
Het is niet toegestaan het maximum aantal personen te overschrijden zonder overleg. De eigenaar heeft het recht u de toegang tot het verblijf te weigeren. Baby’s (t/m 2 jaar) zijn meegerekend in het maximum aantal personen, tenzij anders aangegeven.
Zijn de woningen kindvriendelijk?
Natuurlijk zijn kinderen welkom, echter niet iedere woning is geschikt voor kinderen. Mocht dit het geval zijn, dan wordt dit vermeld bij de omschrijving.

Mogen er meer personen dan het maximum aantal geboekt worden?

Het is niet toegestaan het maximum aantal personen te overschrijden zonder overleg. De eigenaar heeft het recht u de toegang tot het verblijf te weigeren. Baby’s (t/m 2 jaar) zijn meegerekend in het maximum aantal personen, tenzij anders aangegeven.

Zijn de woningen kindvriendelijk?

Natuurlijk zijn kinderen welkom, echter niet iedere woning is geschikt voor kinderen. Mocht dit het geval zijn, dan wordt dit vermeld bij de omschrijving.

Zijn huisdieren welkom?

Niet overal zijn huisdieren welkom. Bij iedere accommodatie kunt u lezen of huisdieren al dan niet zijn toegestaan en welke kosten hiervoor berekend worden. Via ‘Zoek en Boek’ kunt u zoeken op huizen waar huisdieren zijn toegestaan. 

Zijn er ook woningen die rolstoeltoegankelijk zijn?

Er zijn enkele vakantiewoningen die toegankelijk zijn voor rolstoelen. Neem hiervoor contact op met Special Villas. Via ‘Zoek en Boek’ kunt u zoeken naar vakantiehuizen die rolstoeltoegankelijk zijn.

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

Bij de meeste accommodaties bent u welkom vanaf 15.00u ’s-middags. Mocht u eerder aankomen, dan bestaat de kans dat uw woning nog niet klaar is. Vaak kunt u wel alvast uw bagage afgeven.
Op de vertrekdag dient u de woning over het algemeen vóór 10.00u te verlaten. De exacte tijden staan op uw reserveringsbevestiging vermeld.
Voor aankomst ontvangt u de routebeschrijving met contactgegevens, hier staan tevens de aankomst- en vertrektijden op vermeld. In veel gevallen dient u de eigenaar/beheerder vooraf te contacteren zodat ze u tijdig kunnen verwelkomen.

Is mijn boeking gelijk definitief?

Nadat uw boekingsaanvraag is verstuurd, zal in veel gevallen de eigenaar uw aanvraag eerst moeten goedkeuren. We controleren op deze manier of de woning nog steeds vrij is en voorkomen zo dubbele boekingen. Binnen 24 uur ontvangt u de boekingsbevestiging en reserveringsfactuur. Op dat moment is uw boeking definitief en geldt een betaalverplichting.

Hoe moet ik betalen?

Bij de boekingsbevestiging ontvangt u een betaallink, zo kunt u direct online betalen via i-Deal. U kunt de betaling ook overmaken via de bank.
Bij boeking dient u een aanbetaling te doen van 30% van uw reissom, deze dient binnen 3 dagen na ontvangst van de bevestiging aan Special Villas worden voldaan.
Uiterlijk 6 weken vóór aankomst dient het resterende bedrag betaald te zijn aan Special Villas.
Bij reservering binnen 6 weken vóór aankomst dient het gehele factuurbedrag in een keer betaald te zijn.
Bij reservering binnen 1 week vóór aankomst dient het factuurbedrag binnen 24 uur betaald te worden.

Kan ik mijn boeking wijzigen?

Meld uw wijziging zo snel mogelijk via info@specialvillas.nl. We zullen samen met de eigenaar van de vakantiewoning bekijken of de wijziging doorgevoerd kan worden. Afhankelijk van de aanpassing, worden er wijzigingskosten in rekening gebracht (minimaal € 35,00).

Kan ik mijn boeking annuleren?

Na ontvangst van uw boekingsbevestiging en reserveringsfactuur is uw boeking definitief en bindend. Indien u uw boeking wilt annuleren, worden er annuleringskosten berekend. Deze staan vermeld bij de Algemene Voorwaarden en zijn als volgt:
- tot 42 dagen voor aankomst                 30% van de huursom
- 42 tot 28 dagen voor aankomst            60% van de huursom
- 28 dagen tot 7 dagen voor aankomst   90% van de huursom
- vanaf 7 dagen voor aankomst              100% van de huursom

Wanneer ontvang ik de adres- en contactgegevens van het vakantiehuis?

3 Weken voor aankomst ontvangt u een routesuggestie met contactgegevens van de accommodatie. 
Lees deze vooraf goed door, in veel gevallen dient u de eigenaar of beheerder een of enkele dagen voor aankomst te bellen/sms-en i.v.m. uw verwachte aankomsttijd. 

Als ik ter plaatse een klacht heb, wat moet ik dan doen?

Het kan voorkomen dat u niet geheel tevreden bent met de door u geboekte vakantiewoning. Wij vragen u in dat geval eerst met de eigenaar/ beheerder contact op te nemen. Deze zal proberen het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.
Wanneer uw klacht niet naar tevredenheid wordt verholpen, neemt u contact op met Special Villas. Wij zullen ons uiterste best doen u een passende oplossing te bieden.