Update: maandag 11 mei

Vanwege de enorm grote hoeveelheid vragen over het Coronavirus kunnen we u niet altijd telefonisch te woord staan zoals u van ons gewend bent. Bij vragen kunt u het beste per mail contact opnemen via info@specialvillas.nl o.v.v. uw boekingsnummer. Ons beleid ten aanzien van Corona is op dit moment als volgt:

U heeft een vakantiehuis in Nederland geboekt?
Onlangs heeft de Nederlandse overheid versoepelde maatregelen afgekondigd. Vanaf 1 juni is het weer mogelijk om met meer personen dan uw eigen huishouden samen te verblijven mits de RIVM-regels in acht worden genomen. Voor boekingen tot en met eind mei hebben we al contact met u of ontvangt u binnenkort meer informatie. Voor boekingen vanaf 1 juni geldt dat deze voorlopig ongewijzigd blijven, mits u zelf wilt annuleren. Indien er nieuwe richtlijnen komen vanuit de overheid, wordt de situatie opnieuw bekeken. Indien u er zelf voor kiest om te annuleren, zijn de gewone annuleringsvoorwaarden van toepassing.

U heeft een vakantiehuis in Belgie, Duitsland of Frankrijk geboekt?
In deze landen zijn tot 8 juni (Belgie), midden juni (Duitsland) en juni (Frankrijk) alleen noodzakelijke verplaatsingen toegestaan, toeristische reizen vallen hier niet onder. We hebben al contact met u of nemen binnenkort contact met u op om de mogelijkheden te bespreken. Heeft u een aankomst vanaf juni (Frankrijk), midden juni (Duitsland) en 8 juni (Belgie), dan mag u er vooralsnog vanuit gaan dat uw boeking door kan gaan, tenzij u een ander bericht van ons heeft ontvangen. Wanneer de nieuwe richtlijnen bekend zijn die betrekking hebben op uw verblijf, dan informeren wij u hierover zodra wij meer weten. U kunt uw boeking eventueel wel annuleren tegen de geldende algemene voorwaarden.

Contactloos op vakantie
Veel vakantiehuizen hebben inmiddels maatregelen genomen om coronaproof te kunnen verblijven. Denk aan contactloos inchecken, extra hygienemaatregelen en alle voorzieningen voor uw eigen gezelschap. Bij deze huizen kunt u contactloos op vakantie, het aanbod wordt regelmatig uitgebreid.

Algemeen
In het algemeen geldt dat we ernaar streven om voor iedere gast een gepaste oplossing te zoeken, mocht de situatie daarom vragen. Omdat de vakantiehuizen van verschillende eigenaren zijn, zijn we afhankelijk van de flexibiliteit van de eigenaar. We overleggen met iedere eigenaar en proberen de boeking zoveel mogelijk kosteloos te wijzigen naar een andere periode voor hetzelfde huis. Er kan echter geen garantie geboden worden dat dit ook de komende periode nog mogelijk blijft, de eigenaar kan  andere voorwaarden stellen en niet iedere eigenaar kan de lasten dragen en alle gasten omboeken. 

Om de juiste maatregelen te kunnen nemen bekijken we dagelijks de laatste informatie op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken (BuZa) en RIVM. Bekijk deze websites zelf eventueel ook om goed op de hoogte te zijn.

In iedere situatie blijft de betalingsverplichting van kracht. We verzoeken u dan ook om deze te respecteren en de betaling(en) binnen de geldende termijnen te voldoen.

Veelgestelde vragen

Mag ik kosteloos annuleren?

Het recht op kosteloos annuleren is van toepassing op pakketreizen (vlucht + accommodatie), een losse accommodatie valt niet onder de wet Pakketreizen en Gekoppelde Reisarrangementen. Geheel kosteloos annuleren is helaas niet mogelijk, ook wij zijn richting de eigenaar gebonden aan de annuleringsvoorwaarden. De eigenaar kan immers de dienst (verhuur van vakantiehuis) leveren. De brancheorganisaties geven aan dat van reisorganisaties en hun leveranciers niet het uiterste verlangd mag worden in deze ongekende situatie. Wij doen ons best alsnog een passende oplossing te vinden. Indien u toch wilt annuleren en een verzekering heeft afgesloten, kunt u eerst bij de betreffende verzekeringsmaatschappij navraag doen of de annuleringskosten gedekt zijn. De annuleringsvoorwaarden vind u terug bij onze algemene voorwaarden.

Mag ik omboeken ?
Op dit moment kan er voor veel vakantiehuizen worden omgeboekt, dit geldt voor boekingen tot 20 mei (Nederland) en zolang er niet naar Frankrijk gereisd mag worden en de vakantiehuizen in Duitsland niet volledig bezet mogen worden. Indien u reeds een nieuwe datum gepland heeft, kan dit worden gewijzigd. 

We weten niet hoe dit zich verder gaat ontwikkelen en of deze mogelijkheid ook na 20 mei nog stand blijft houden. Niet alle huiseigenaren kunnen hier in meegaan en rekenen annuleringskosten. Dit wordt per boeking beoordeeld.

Ik moet mijn restantbetaling nog voldoen, maar twijfel of ik mijn vakantie moet annuleren?
De reguliere reisvoorwaarden blijven van toepassing. Je dient je restantbedrag volgens afspraak te voldoen. Als de volledige reissom niet op tijd betaald is, kan de boeking door de reisorganisatie geannuleerd worden tegen de dan geldende annuleringsvoorwaarden.
Wij weten niet hoe de situatie zich ontwikkelt. Als je je onveilig voelt en je wilt liever annuleren, dan heb je géén recht op een vergoeding. De Consumentenbond zegt hierover: angst is geen 'geldige' reden om de reis kosteloos te annuleren. Als je je prettiger voelt de vakantie nu te annuleren, dan kan dat volgens de annuleringsvoorwaarden.

Voor mijn bestemming geldt een inreisverbod
De ANVR meldt hierover het volgende: Landen die een inreisverbod hebben ingesteld voor reizigers uit Nederland, maakt het reizen naar die bestemming effectief gezien onmogelijk. Maar als de reis door de reisorganisator vanuit zijn kant kan worden uitgevoerd (accommodatie is beschikbaar en theoretisch uitvoerbaar), maar de bestemming ontzegt de toegang, ligt het feit dat de reis praktisch gezien niet kan worden gemaakt, niet in de invloedssfeer van de reisorganisator. Dit betekent dat de reiziger de reis niet kosteloos kan annuleren en dus geen recht heeft op terugbetaling van de reisorganisator. We doen echter ons uiterste best u hierin tegemoet te komen en uw vakantie om te boeken of een voucher te regelen, dit gaat te alle tijde in overleg met de eigenaar.