Update: maanag 15 juni

Vanwege de enorm grote hoeveelheid vragen over het Coronavirus kunnen we u niet altijd telefonisch te woord staan zoals u van ons gewend bent. Bij vragen kunt u het beste per mail contact opnemen via info@specialvillas.nl o.v.v. uw boekingsnummer. Ons beleid ten aanzien van Corona is op dit moment als volgt:

U heeft een vakantiehuis in Nederland geboekt?
Vanaf 1 juni is het weer mogelijk om met meer personen dan uw eigen huishouden samen te verblijven mits de RIVM-regels in acht worden genomen. Het is mogelijk dat in sommige veiligheidsregio's een noodverordening van kracht is. We informeren u graag over de stand van zaken. Indien er nieuwe richtlijnen komen vanuit de overheid, wordt de situatie opnieuw bekeken. Indien u er zelf voor kiest om te annuleren, zijn de gewone annuleringsvoorwaarden van toepassing.

U heeft een vakantiehuis in Belgie, Duitsland of Frankrijk geboekt?
In deze landen zijn toeristische reizen weer toegestaan, het reisadvies wijzigt van code oranje naar code geel in Belgie, Duitsland en Frankrijk. Hoewel er weer naar Duitsland gereisd mag worden, hebben de deelstaten afzonderlijk weer eigen regels over de bezetting van de vakantiehuizen, het gebruik van wellnessvoorzieningen e.d. De eigenaren houden ons hiervan op de hoogte.

Heeft u een aankomst vanaf 15 juni, dan mag u er vanuit gaan dat uw boeking door kan gaan, tenzij u een ander bericht van ons heeft ontvangen. Wanneer er nieuwe richtlijnen komen die betrekking hebben op uw verblijf, dan informeren wij u hierover zodra wij meer weten. U kunt uw boeking eventueel wel annuleren tegen de geldende algemene voorwaarden.

Contactloos op vakantie
Veel vakantiehuizen hebben inmiddels maatregelen genomen om coronaproof te kunnen verblijven. Denk aan contactloos inchecken, extra hygienemaatregelen en alle voorzieningen voor uw eigen gezelschap. Bij deze huizen kunt u contactloos op vakantie, het aanbod wordt regelmatig uitgebreid.

Algemeen
In het algemeen geldt dat we ernaar streven om voor iedere gast een gepaste oplossing te zoeken, mocht de situatie daarom vragen. Omdat de vakantiehuizen van verschillende eigenaren zijn, zijn we afhankelijk van de flexibiliteit van de eigenaar. We overleggen met iedere eigenaar en proberen de boeking zoveel mogelijk kosteloos te wijzigen naar een andere periode voor hetzelfde huis mocht uw vakantie door overheidsmaatregelen niet door kunnen gaan. 

Om de juiste maatregelen te kunnen nemen bekijken we dagelijks de laatste informatie op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken (BuZa) en RIVM. Bekijk deze websites zelf eventueel ook om goed op de hoogte te zijn.

In iedere situatie blijft de betalingsverplichting van kracht. We verzoeken u dan ook om deze te respecteren en de betaling(en) binnen de geldende termijnen te voldoen.

Veelgestelde vragen

Mag ik omboeken ?
Als er geen reisbeperkingen zijn vanuit overheidswege kan uw vakantie doorgaan. Wel zult u rekening moeten houden met de verschillende maatregelen per bestemming. We zullen deze maatregelen moeten accepteren als het 'nieuwe normaal'. Wilt u (nog) niet op vakantie? Dan kunt u wijzigen of annuleren. De kosten hiervan liggen bij u als reiziger. Mits de regels bepalen dat uw vakantiehuis in bv. Duitsland niet volledig bezet mag worden. Dit wordt per boeking beoordeeld.

Mag ik kosteloos annuleren?

U mag altijd annuleren, deze keuze maakt u zelf. De reguliere voorwaarden zijn dan van toepassing, deze vindt u terug bij onze algemene voorwaarden. Indien u een verzekering heeft afgesloten, kunt u bij de betreffende verzekeringsmaatschappij navraag doen of de annuleringskosten gedekt zijn. 

Ik moet mijn restantbetaling nog voldoen, maar twijfel of ik mijn vakantie moet annuleren?
De reguliere reisvoorwaarden blijven van toepassing. U dient de restantbedrag volgens afspraak te voldoen. Als de volledige reissom niet op tijd betaald is, kan de boeking door de reisorganisatie geannuleerd worden tegen de dan geldende annuleringsvoorwaarden.
Voelt u zich onveilig en wilt u liever annuleren, dan heeft u géén recht op een vergoeding. De Consumentenbond zegt hierover: angst is geen 'geldige' reden om de reis kosteloos te annuleren. Als u zich prettiger voelt de vakantie te annuleren, dan kan dat volgens de annuleringsvoorwaarden.