Update: zondag 23 maart

Momenteel is het erg druk met vragen rondom het Corona virus, voor vragen kunt u het beste per mail contact opnemen via info@specialvillas.nl o.v.v. uw boekingsnummer. Ons beleid ten aanzien van Corona is op dit moment als volgt:

Aankomst tot 6 april?
We hebben al contact met elkaar of nemen binnenkort contact op. We gaan in overleg met de eigenaar van de woning en zoeken we naar een gepaste oplossing. We proberen de boeking kosteloos te wijzigen naar een andere periode voor hetzelfde huis. Er kan echter geen garantie geboden worden dat dit ook daadwerkelijk mogelijk is, de eigenaar kan mogelijk andere voorwaarden stellen en niet iedere eigenaar kan de lasten dragen en alle gasten omboeken. 

Aankomst na 6 april?
Uw boeking blijft voorlopig ongewijzigd, mits u zelf wilt annuleren. Indien er nieuwe richtlijnen komen vanuit de overheid, wordt de situatie opnieuw bekeken. Indien u er zelf voor kiest om te annuleren, zijn de gewone annuleringsvoorwaarden van toepassing.

Algemeen
In het algemeen geldt dat we ernaar streven om voor iedere gast een gepaste oplossing te zoeken, mocht de situatie daarom vragen. Omdat de vakantiehuizen van verschillende eigenaren zijn, zijn we afhankelijk van de flexibiliteit van de eigenaar. Om de juiste maatregelen te kunnen nemen bekijken we dagelijks de laatste informatie op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken (BuZa) en RIVM. Bekijk deze websites zelf eventueel ook om goed op de hoogte te zijn.

In iedere situatie blijft de betalingsverplichting van kracht. We verzoeken u dan ook om deze te respecteren en de betaling(en) binnen de geldende termijnen te voldoen.
 
Veelgestelde vragen

Mag ik kosteloos annuleren?

Geheel kosteloos annuleren is helaas niet mogelijk, ook wij zijn richting de eigenaar gebonden aan de annuleringsvoorwaarden. De brancheorganisaties geven aan dat van reisorganisaties en hun leveranciers niet het uiterste verlangd mag worden in deze ongekende situatie. Wij doen ons best alsnog een passende oplossing te vinden. Indien u toch wilt annuleren en een verzekering heeft afgesloten, kunt u eerst bij de betreffende verzekeringsmaatschappij navraag doen of de annuleringskosten gedekt zijn. De annuleringsvoorwaarden vind u terug bij onze algemene voorwaarden.

Mag ik omboeken of is er een voucher?
Op dit moment kan er voor veel vakantiehuizen worden omgeboekt, dit geldt voor boekingen tot 6 april (Nederland) en zolang de lock down van toepassing is in Duitsland en Frankrijk. Indien u reeds een nieuwe datum gepland heeft, kan dit worden gewijzigd. Is er nog geen nieuwe datum bekend, dan ontvangt u een reisvoucher.
We weten niet hoe dit zich verder gaat ontwikkelen en of deze mogelijkheid ook na 6 april nog stand blijft houden. Niet alle huiseigenaren kunnen hier in meegaan en rekenen annuleringskosten. Dit wordt per boeking beoordeeld.

Hoe werkt het voucher?
De waarde van het voucher vertegenwoordigt het bedrag dat u reeds heeft betaald. Het voucher heeft een unieke code en is 1 jaar geldig en uitsluitend te gebruiken voor hetzelfde vakantiehuis. De huiseigenaar kan bepalen naar welke periodes er omgeboekt kan worden om te voorkomen dat het seizoen enkel bezet is met omboekingen en dit gederfde inkomsten zijn voor de eigenaar. In overleg met de huiseigenaar kan het voucher ook verlengd worden naar een latere periode zolang de boeking maar binnen 1 jaar gemaakt is.   

Ik moet mijn restantbetaling nog voldoen, maar twijfel of ik mijn vakantie moet annuleren?
De reguliere reisvoorwaarden blijven van toepassing. Je dient je restantbedrag volgens afspraak te voldoen. Als de volledige reissom niet op tijd betaald is, kan de boeking door de reisorganisatie geannuleerd worden tegen de dan geldende annuleringsvoorwaarden.
Wij weten niet hoe de situatie zich ontwikkelt. Als je je onveilig voelt en je wilt liever annuleren, dan heb je géén recht op een vergoeding. De Consumentenbond zegt hierover: angst is geen 'geldige' reden om de reis kosteloos te annuleren. Als je je prettiger voelt de vakantie nu te annuleren, dan kan dat volgens de annuleringsvoorwaarden.

Voor mijn bestemming geldt een inreisverbod
De ANVR meldt hierover het volgende: Landen die een inreisverbod hebben ingesteld voor reizigers uit Nederland, maakt het reizen naar die bestemming effectief gezien onmogelijk. Maar als de reis door de reisorganisator vanuit zijn kant kan worden uitgevoerd (accommodatie is beschikbaar en theoretisch uitvoerbaar), maar de bestemming ontzegt de toegang, ligt het feit dat de reis praktisch gezien niet kan worden gemaakt, niet in de invloedssfeer van de reisorganisator. Dit betekent dat de reiziger de reis niet kosteloos kan annuleren en dus geen recht heeft op terugbetaling van de reisorganisator. We doen echter ons uiterste best u hierin tegemoet te komen en uw vakantie om te boeken of een voucher te regelen, dit gaat te alle tijde in overleg met de eigenaar.